Medytuj z aromaterapią, jak wykorzystać kadzidełka zapachowe

Medytuj z aromaterapią, czyli jak odczuwać więcej i medytować lepiej. Istnieje wiele różnych sposobów medytacji, ważne by wybrany sposób medytacji zapewnił nam możliwość wyciszenia umysłu i odprężenia ciała. Poniższa technika łączy zalety aromaterapii z prostotą skupionej medytacji.

W naszym współczesnym świecie stresu i gorączkowego życia powstały różne rodzaje medytacji, którym najczęściej towarzyszy palenie kadzidła. Wdychanie jego oparów może wywołać uspokajający stan umysłu, poszukiwany nie tylko przez mistyków i mnichów.

Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, ulgę w stresie można znaleźć poprzez medytację. Niezależnie od tego, czy twoje rytuały są długie i złożone, czy bardzo proste, zapal trochę kadzidła i pozwól mu delikatnie falować w powietrzu podczas medytacji.

Dobrym pomysłem, może być również wykorzystanie dźwięków natury do medytacji, jako dodatek i uzupełniacz całego procesu.

Ćwicz tak regularnie, jak tylko możesz, a poczujesz się mniej zestresowany w chwili obecnej i wzmocnisz odporność na stres w przyszłości.

Proces medytacji z uwzględnieniem zapachu

  1. Przyjmij wygodną pozycję do medytacji i zapal kadzidło (powinno stać około dwa do trzech metrów od nas).
  2. Gdy smugi dymu zwijają się i unoszą w górę zacznij podążać wzrokiem za dymem. Dobrą praktyką może być również obserwacja dymiącego końca kadzidła.
  3. Jeśli przyjdą ci do głowy inne myśli, delikatnie zwróć uwagę na smugę dymu pozostawioną przez kadzidło. Pozostań w chwili obecnej ciesz się z obecności dymu kadzidła.
  4. Utrzymuj ten proces tak długo, jak możesz (biorąc pod uwagę dostępny czas i zdolność koncentracji). Na początku możesz spędzić tylko pięć do dziesięciu minut kilka razy w tygodniu. Gdy twoja zdolność do skupienia się rośnie, wydłużaj sesje i częściej próbuj ćwiczyć.
  5. Podczas gdy główną ideą tej medytacji jest pozostanie w chwili obecnej, twoje myśli na początku będą się błąkać. Kiedy to się dzieje, zamiast być krytycznym wobec siebie za utratę koncentracji, pogratuluj sobie, że zauważyłeś, że twoje myśli zmieniły tor. Postaraj się ponownie skierować swoją uwagę na teraźniejszość.

Medytuj z aromaterapią – podpowiedzi do techniki

Oto zestaw podpowiedzi i porad, które jeszcze bardziej upiększą Twoją medytację z aromaterapią. Oczywiście, to tylko propozycje, które możesz zmieniać zgodnie z upodobaniami.

  • Podczas naszej medytacji używaj jednego kadzidła. Nie przerywaj medytacji by zmienić kadzidło na nowe. Jeśli potrzebujesz dłuższego czasu palenia kadzidła pomyśl o zakupie kadzideł dłuższych.
  • Ponieważ zapach kadzidełek jest rozprowadzany przez dym, uważaj, aby smugi dymu nie zbliżyły się zbytnio do twarzy. Jeśli jesteś w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, nie powinno być problemu z samym kadzidłem, o ile nie wdychasz bezpośrednio jego dymu.
  • Kadzidło ma wprawić nas w dobry nastrój oraz może być obiektem obserwacji dymu podczas medytacji. Zbyt blisko ustawione kadzidło o zbyt intensywnym zapachu może przeszkadzać nam podczas medytacji.
  • Najlepszymi a zarazem popularnymi zapachami do medytacji i odprężenia są lawenda (działa uspokajająco), szałwia (działa oczyszczająco) i mięta pieprzowa (dla skupienia umysłu). Oczywiście możesz użyć dowolnego zapachu, który jest Tobie szczególnie bliski.
  • Wybór kadzidła jest bardzo ważny, na pewno chcesz mieć pozytywne skojarzenia z kadzidłem, które towarzyszy w twojej medytacji. Kadzidło źle dobrane, bez naturalnych składników oraz z nieznanego źródła może być dla nas nie tylko nie przyjemne ale również niebezpieczne.

Leave a Reply